Bisonsille tappio Korisliigan kotiavauksessa

Miesten Korisliiga alkoi Bisons Loimaan osalta edellisenä perjantaina, kun Loimaan liikuntahallille saapui vierailemaan viime kaudella sensaatiomaisen sesongin pelanneen Uudenkaupungin Korihait. Viime kaudelta tutun kotimaisen runkonsa kasassa pitänyt vierasjoukkue oli lopulta rajusti uudistunutta Biisonilaumaa parempi lukemin 74-86.

Bisons tuli otteluun räväkästi. Ensimmäisten minuuttien aikana kotijoukkue karkasi heti hienoiseen johtoon 10-3 -runilla. Korihait ei kuitenkaan tästä lannistunut, vaan etenkin Mikael Aallon kovilla henkilökohtaisilla suorituksilla vierasjoukkue kampesi johtoon jo ensimmäisen jakson kuluessa. Aalto nousi ottelun hahmoksi kirjauttaen 26 pistettä ja 12 levypalloa. Silminnähden huippukunnossa ollut sentteri harjoitteli kesällä Susijengin mukana ja lunasti heti kauden alussa odotuksia sarjan parhaan suomalaisen sisäpelaajan tittelistä.

Ennen puoliaikaa vierailijat karkasivat jo 13 pisteen karkumatkalle. Bisons kuitenkin sisuuntui tauon aikana tullen otteluun aggressiivisesti kolmannen jakson alkaessa. Kotijoukkueen parhaana palkittu, täksi kaudeksi Bisonsiin palannut Tevaun Kokko (16p/4l) sytytti liki 600-henkisen kotiyleisön muutamalla kovalla korilla.

Viimeisellä jaksolla vierasjoukkue Korihait onnistui kääntämään ottelun Aallon johdolla. Vierailijoilta myös ensimmäistä ammattilaisotteluaan pelannut Dravon Mangum (17p/7l) oli mies paikallaan ottelua ratkottaessa. Bisonsilta Kokon ohella onnistujiin voidaan nostaa takamies Symir Torrence (10p/7l/6s), joka oli monipuolinen oma itsensä tahdittaen Bisonsin hyökkäyspeliä.

– Heittoprosenttimme olivat tänään heikot. Siitä kuuluu tietysti kunnia Korihaiden puolustuspelaamiselle myös. Toisinaan kun saimme vapaita heittopaikkoja, emme olleet rytmissä Korihaiden aktiivisuuden ansiosta. Kauden avaus on intensiivinen ja seuraava peli tulee nopeasti. Meillä on kova työ edessä, jos ja kun haluamme vierasvoiton tiistain ottelusta napata, Bisonsin päävalmentaja Konsta Mastomäki tuumi ottelun jälkeisessä lehdistötilaisuudessa.

Kuten Mastomäki totesi, tulee seuraava haaste jo nopeasti. Bisons pelaa tiistaina Kotkassa KTP-Basketin vieraana ja seuraava kotiottelu on heti perään perjantaina, kun Loimaan liikuntahallille saapuu Tampereen Pyrintö. Molemmat ottelut alkavat kello 18:30.

Raportti: Ilari Uusitalo

Lue lisää

Bisons takakentälle susijengistäkin tuttu Fiifi Aidoo
LoKoKo-kasvatti Eemeli Hollo jatkaa Bisonsissa
Aapeli Alanen jatkaa Bisons riveissä tulevallakin kaudella!
Bisons on tehnyt sopimuksen uuden päävalmentajan kanssa – Yli 20 vuoden ammattilaisura taustalla
Bisons päätti kauden voitolla Lahdesta ja varmisti sarjasijoutuksensa 9. sijalle
Bisons taipui Katajan paineesta ja jäi pudotuspelien ulkopuolelle